Facebook
Bestseller
Nowość
Promocja!
Zapowiedź

Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.
Wydanie: 1
Liczba stron: 232
Więcej informacji
-0%

Jak wykreować sukces uczelni. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym

Jak wykreować sukces uczelni. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym

Opis publikacji

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:

    • W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
    • Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
    • Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
    • Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
    • Autor opisuje w niej wszystkie

najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.

      Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania...

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:

    • W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
    • Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
    • Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
    • Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
    • Autor opisuje w niej wszystkie

najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.

      Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".



      Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.



Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!

Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska



Zobacz spis treści
Rozwiń opis Zwiń opis

Informacje

Rok publikacji: 2015
Wydanie: 1
Liczba stron: 232
Rodzaj: Opracowanie
Okładka: miękka
Format: B5 (176 x 250 mm)
Towar w kategorii: Biznes i zarządzanie', ' Zarządzanie, Oświata, Zarządzanie w oświacie
Wersja publikacji: Książka papier
ISBN: 978-83-264-8134-5
Kod towaru: OFE-0941 W01Z01

Spis treści

Rozwiń spis treści Zwiń spis treści

Autorzy

Tomasz Maliszewski, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończył studia doktoranckie w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej. Rozprawę doktorską, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Grażyny Gierszewskiej, poświęcił kluczowym czynnikom sukcesu w szkolnictwie wyższym w Polsce.
Pracuje w Sekcji Zarządzania Programami Rozwoju Kadry Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie. Zawodowo zajmuje się Programem Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój, Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki oraz Programem LIDER przeznaczonym dla młodych naukowców. Uczestniczy w przygotowywaniu dokumentacji konkursowych, prowadzeniu negocjacji z wnioskodawcami, nadzorze finansowym i merytorycznym nad projektami unijnymi realizowanymi przez polskie uczelnie.
Pracował również w Ministerstwie Sprawiedliwości, Ministerstwie Gospodarki, Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ekspert ds. oceny projektów w ramach Priorytetu II i Priorytetu IV PO KL, akredytowany przy Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
W kręgu jego zainteresowań znajdują się: zarządzanie strategiczne, zarządzanie międzynarodowe, zarządzanie projektami, fundusze europejskie (w szczególności Europejski Fundusz Społeczny), uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw, szkolnictwo wyższe w Polsce i na świecie. Autor wielu publikacji naukowych z dziedziny zarządzania, konkurencyjności w szkolnictwie wyższym oraz funduszy europejskich.
Zna biegle język angielski. W wolnych chwilach gra w squasha, jeździ na łyżwach i rowerze. Pasjonat astronomii i ciekawych podróży.

Opinie

Rafał Niezweryfikowany zakup
Przedstawiciele szkół wyższych powinni przeczytać ten podręcznik. W czasach, gdy niż demograficzny ma swoje apogeum, w czasach mniejszej ilości chętnych osób do studiowania to przede wszystkim uczelnie zabiegają o studentów.
Kup tę książkę w wersji Książka dostępna w różnych formatach Przewodnik po formatach
{{ variants[options].name }} {{ prices.brutto }} zł {{ prices.promotion_brutto }} zł
{{ variant.name }} -{{ variant.discount }}% {{ variant.price_brutto }} zł {{ variant.price_promotion_brutto }} zł
Dlaczego Profinfo.pl?
Ponad 10 tys. tytułów
Darmowa dostawa już od 150zł
Czat online z konsultantem
Promocyjne ceny i rabaty
Sprawna realizacja zamówienia
Dostęp do ebooka w 5 minut

Ostatnio oglądane produkty

Produkty z tej samej kategorii

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę