Dydaktyka i pedagogika
-20 % Umysł dziecka Chłonny umysł
Odkrycie dziecka
Umysł dziecka
-20 % Edukacja dla nowego świata
-18 % Świat uczuć i emocji. Jak kształtować kompetencje społeczne
Odkrycie dziecka
Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przyrodniczej od przedszkola po studia wyższe. Refle
Jakość kształcenia akademickiego
-20 % Z dzieciństwa w dorosłość
-20 % Dziecko w społeczeństwie i w świecie. Wybór przemówień i tekstów
-18 % Retoryka - zapomniany fragment szkoły
-20 % Do rodziców
-20 % Psychogeometria
Bajki terapeutyczne Część 1
Co dzień naprzód Oto ja
Wędrówka Języczka Podróżniczka w świat mowy + CD
Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku Lato
Eksperymentowanie z elementami analizy statystycznej w nauczaniu-uczeniu się biologii w szkole ponadpodstawowej
Pedagogika i teologia w realizacji zadań codzienności
-20 % Edukacja i pokój
-20 % Edukacja i potencjał człowieka
Profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego: Władysław Chłopicki i Władysław Reiss oraz ich powiązania rodowe, czyli o Krupniczej nieco inaczej
Kolonie i obozy czyli skrywana prawda
Docenić szkołę
Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych
Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku Wiosna
Eksperymentowanie z elementami analizy statystycznej w nauczaniu-uczeniu się biologii w szkole ponadpodstawowej
-18 % Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów
-20 % Wykłady londyńskie 1946
-18 % Różne oblicza samotności
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.