Dydaktyka i pedagogika
-18 % Psychopedagogika relacji
Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli
Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują na potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Nowoczesne nauczanie
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Profesor - Mistrz - Przyjaciel
Szkoły Doktorskie
-18 % Horyzonty pedeutologii
Konferencja Rektorów Uniwersytetów Polskich
Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą
Opis źródeł i sposobów kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawienie pozycji nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.
-20 % Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczycieli
Jak skutecznie wzmacniać chęć do działania? Jak radzić sobie ze stresem w pracy z uczniami? Jak stać się autorytetem w swojej dziedzinie?
Szkoła uczenia się
Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą?
Szkoła wspólnych działań, czyli o relacjach i współpracy
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem
Dzięki publikacji czytelnik dowie się m.in.: jak skutecznie rozmawiać, jakie są techniki słuchania, które wzmacniają efektywność rozmów oraz jak konstruować i w jakim celu wykorzystywać informację zwrotną.
-20 % Czas wolny jako środowisko życia
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.