Dydaktyka i pedagogika
Kompetencja językowa dzieci z ADHD
-18 % Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci
E-learning akademicki. Perspektywa wybranych dyscyplin nauk społecznych
Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. CH - H
Sylaby i rzeczowniki Część 4 + CD
Nauczanie czy nie tylko?
Żyję w społeczeństwie
Słowa po kawałku
Wchodzę w dorosłość Podręcznik
Wchodzę w dorosłość Karty pracy
Żyję w społeczeństwie
AFA-SKALA Jak badać mowę dziecka afatycznego?
-18 % Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Sylaby i rzeczowniki 1 + CD
Sylaby i czasowniki liczba mnoga + CD
-18 % Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu
Nauczyciel - mistrz, sybaryta czy frustrat?
Biografie rodzinne i uczenie się
-18 % Szkoła jako przestrzeń uczenia się
-18 % Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
-18 % Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej
-18 % Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej
-20 % Szkolnictwo branżowe w nowym prawie oświatowym
Jakie istotne zmiany w kształceniu zawodowym zostaną wprowadzane od 1 września 2017 r.?
-20 % Uczelnie i sztuka rektorstwa. Doświadczenia i refleksje Jerzego Woźnickiego
-12 % Aktualne problemy pedagogiczne
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.