Dydaktyka i pedagogika
Spektrum możliwości ucznia
Plecak emocji Jestem ważny
Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży
Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD)
Kwartalnik Pedagogiczny 4(266)/2022
Kwartalnik Pedagogiczny 2022/2 (264)
Cyfrowy tubylec w szkole diagnozy i otwarcia Tom IV
-18 % U progu akademii
Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera w domu i szkole
100 światów. Program wychowania przedszkolnego
Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej
Kwartalnik Pedagogiczny 3/2021
Porady i ćwiczenia logopedyczne
Uczniowie szkół podstawowych i kształcących w zawodzie wobec swojej przyszłości edukacyjno-zawodowej
Jestem ZA rozmową Klasy 4-8 Komiks społeczny 2
Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej
Pewny Start Aktywni Zawodowo Podaję do stołu materiał edukacyjny
Pewny Start Aktywni zawodowo Obsługa AGD w kuchi Materiał edukacyjny
Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela
Akademia pomysłów Rozwój emocjonalno-społeczny Ja i moja rodzina Karty pracy
Akademia pomysłów Rozwój emocjonalno-społeczny Ja i moje ciało 1 Karty pracy
Akademia pomysłów Rozwój emocjonalno-społeczny Ja i moje ciało 2 Karty pracy
Pewny start Aktywni zawodowo Ogrodnictwo Karty pracy 1 Ogrodnictwo Karty pracy 2 Pakiet
Ostrołęckie obserwatorium oświatowe - badania edukacyjne wspierające politykę lokalną
Proces uczenia się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19
-20 % Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej.
-18 % Szkoła - nauczyciel - uczeń w przestrzeni edukacyjnej
-18 % Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
Etyka w systemie edukacji w Polsce
Autorzy publikacji prezentują obraz nauczania etyki w polskich szkołach.
-20 % Dydaktyka specjalna
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.