Dydaktyka i pedagogika
Dobry nauczyciel - dobry uczeń - dobra szkoła
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia.
Koper to my
-27 % PAKIET: Kształcenie specjalne w systemie oświaty + Meritum. Prawo oświatowe
Oblicza wiktymizacji Ujęcie interdyscyplinarne
Od seksualności do humanizacji medycyny. Benefis Zbigniewa Izdebskiego słowem pisany
Inflacja dyplomu akademickiego w społeczeństwie współczesnym
-20 % Uniwersytet (w) sieci
-20 % Ustawa o Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury Komentarz
-20 % Uczelnie i sztuka rektorstwa. Doświadczenia i refleksje Jerzego Woźnickiego
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.