Dydaktyka i pedagogika
-20 % Ekspatrianci akademiccy w Polsce
-20 % Umysł dziecka Chłonny umysł
-20 % Edukacja dla nowego świata
-20 % Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie
-20 % Zarządzanie uczelnią cyfrową
-20 % Z dzieciństwa w dorosłość
-20 % Dziecko w społeczeństwie i w świecie. Wybór przemówień i tekstów
-20 % Do rodziców
-20 % Recepty Starego Doktora
-20 % Psychogeometria
-20 % Diagnostyka edukacyjna
-20 % Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji
-20 % Edukacja i pokój
-20 % Pedagogika medialna.
-20 % E-learning na uczelniach
-20 % Edukacja i potencjał człowieka
-20 % Statystyka dla psychologów i pedagogów
-20 % Przemiany idei uniwersytetu
-20 % Profesor Józef Pieter i jego czasy
-20 % Awiezer
-20 % Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej
-20 % Nowa psychologia dysleksji
-20 % Praca socjalna
-20 % Odpowiedzialność, zaangażowanie i bezstronność uniwersytetu
-20 % Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014
-20 % Pedagogika
-20 % Doświadczenia zaufania osób z głębszym stopniem niepełnosprawności intelektualnej
-20 % Wielokulturowość w szkolnictwie wyższym
-20 % Wykłady londyńskie 1946
-20 % Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.