Zamówienia publiczne
-18 % Gwarancja zapłaty wynagrodzenia wykonawcy w procesie realizacji umów o roboty budowlane
Zamówienia publiczne na usługi społeczne w praktyce
Publikacja zawiera wiele praktycznych porad i rozwiązań pomocnych w stosowaniu zmienionych przepisów.
-20 % Umowy, pisma i postanowienia z zakresu zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwa publiczno-prywatnego
-20 % Dyrektywa 2014/23/UE w sprawie udzielania koncesji Dyrektywa 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych Dyrektywa 2014/25/UE w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej energetyki transportu i usług pocztowych
-20 % Zamówienia na roboty budowlane, usługi, dostawy w systemie in-house. Komentarz praktyczny
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne są istotnym elementem finansów publicznych, gdyż dotyczą sposobów wydatkowania środków publicznych wraz ze szczegółowymi regulacjami procedur wyłaniania wykonawców i zasad, na jakich zawierane są z nimi umowy. Polskie prawodawstwo określa zasady dokonywania zamówień publicznych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku. Ustawa Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907) zastąpiła wcześniejsze przepisy o zamówieniach publicznych zebrane w ustawie z 10 czerwca 1994 roku (Dz. U. z 1994 r. Nr 76, poz. 344). Ustawa Prawo zamówień publicznych wprowadziła do polskiego prawa przepisy dyrektyw Unii Europejskiej. Zamówienia publiczne udzielane są w trybach opisanych przez ustawę z 2004 roku. Według niej zamówień udzielać można metodą przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki, zapytania o cenę oraz licytacji elektronicznej. Do stosowania wyżej wymienionych przepisów zobowiązane są podmioty należące do sektora finansów publicznych, a także podmioty kontrolowane przez jednostki sektora finansów publicznych.