Facebook

profinfo_rabat_20_procent_na_nowosci_SPRING-5937_1920x60.jpg [47.40 KB]

Wybrane dla Ciebie
Dlaczego Profinfo.pl?
Ponad 10 tys. tytułów
Darmowa dostawa już od 150zł
Pomoc konsultanta na linii
Promocyjne ceny i rabaty
Sprawna realizacja zamówienia
Dostęp do ebooka w 5 minut
Sortuj:
Sposób wyświetlania
2 produktów
Wydawnictwo
Autor
Wpisz nazwisko autora:
Cena
Wpisz cenę od/do:
Od:
Do:
Rok wydania
Wpisz rok od/do:
Od:
Do:
Typ produktu
zwiń rozwiń filtry

Polskie prawo antymonopolowe. Zarys wykładu

Dariusz Aziewicz, Cezary Banasiński, Adrian Bielecki, Aleksander Braksator, Monika Bychows...

Podręcznik zawiera systematyczny wykład publicznego prawa ochrony konkurencji, zawierający wyjaśnienie wszelkich pojęć z tego zakresu w świetle najnowszych poglądów doktryny i orzecznictwa.

Cena regularna: 65,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 65,00 zł
Cena regularna: 65,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 65,00 zł
Już od: 65,00 zł
Więcej
Wolters Kluwer Polska EBO-2541 W01P01 Rok publikacji: 2018
Promocja!
Darmowa dostawa - 0 zł!

-20 % Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz

Jerzy Baehr, Mateusz Błachucki, Tomasz Feliszewski , Paulina Komorowska-Mrozik, Jarosław K...

Praktyczny przewodnik po skomplikowanych i wysoce specjalistycznych dziedzinach prawa, jakimi są prawo konkurencji i prawo konsumenckie.

Cena regularna: 230,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 184,00 zł
Cena regularna: 230,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 184,00 zł
Już od: 184,00 zł
Więcej
EBO-2169 W02P01 Rok publikacji: 2016

Książki z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów

Podstawowym dokumentem normującym zagadnienia ochrony zarówno konsumentów, jak i konkurencji jest ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów. Jej treść reguluje trzy najważniejsze kwestie - definiuje przedmiot i cele prawa, wyznacza zakres prawa oraz określa organy odpowiedzialne do egzekwowania zapisów ustawy.

Jednym z najważniejszych celów ustawy jest gwarancja rzeczywistego funkcjonowania mechanizmu (zdrowej) konkurencji, czyli de facto jego ochrony i niedopuszczania do monopolizacji rynku lub jego segmentów. W myśl prawa ochronie podlega nie tylko rzeczywista konkurencja, ale także ta potencjalna. Z ekonomicznego punktu widzenia istnienie konkurencji jest źródłem rozwoju rynku - wzrostu sprzedaży i produkcji, postępu technologicznego, poprawy warunków życia czy obniżania kosztów i cen. Są to zatem korzyści istotne dla całego społeczeństwa.

Ochrona konsumentów jest drugim ważnym celem funkcjonowania ustawy, która przede wszystkim zawiera określone normy, bezpośrednio chroniące interesy konsumentów. Regulują i przeciwdziałają akcjom podejmowanym przez przedsiębiorców, a które wymierzone są w zbiorowe dobro społeczeństwa. Ustawa chroni je także w sposób pośredni przeciwdziałając monopolizacji rynku.

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę