Facebook
Bestseller
Nowość
Zapowiedź

Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Opis publikacji

W publikacji poruszono najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty coachingu.

Ponad dwudziestu autorów, wśród których są zarówno wykładowcy akademiccy, jak i osoby od lat pracujące w charakterze coacha oraz specjaliści łączący te dwie funkcje, w ciekawy i przystępny sposób dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.


Ico_Gray_17.gif [486 B] Książka obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak:

  • historia, definicje, miejsce coachingu w zarządzaniu organizacją;
  • charakterystyka profesjonalnego coacha – kompetencje, metody i narzędzia pracy;
  • przebieg procesu – zawieranie kontraktu i budowanie relacji z klientem;
  • metody pomiaru efektów oraz funkcja i rodzaje superwizji;
    <...

W publikacji poruszono najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty coachingu.

Ponad dwudziestu autorów, wśród których są zarówno wykładowcy akademiccy, jak i osoby od lat pracujące w charakterze coacha oraz specjaliści łączący te dwie funkcje, w ciekawy i przystępny sposób dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.


Ico_Gray_17.gif [486 B] Książka obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak:

  • historia, definicje, miejsce coachingu w zarządzaniu organizacją;
  • charakterystyka profesjonalnego coacha – kompetencje, metody i narzędzia pracy;
  • przebieg procesu – zawieranie kontraktu i budowanie relacji z klientem;
  • metody pomiaru efektów oraz funkcja i rodzaje superwizji;
  • wybrane aspekty coachingu kariery;
  • wykorzystanie coachingu do wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami;
  • etyczne uwarunkowania pracy coacha.

Cennym uzupełnieniem treści są studia przypadków polskich i zagranicznych organizacji, obrazujące zastosowanie opisanych w publikacji kwestii w praktyce.


Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka zainteresuje menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów personalnych, studentów zarządzania i psychologii, a także osoby pracujące w charakterze coacha lub pragnące podjąć taką działalność.

Opis publikacji aktualny na dzień: 2021-07-06
Rozwiń opis Zwiń opis

Fragment dla Ciebie

Nie możesz się zdecydować? Przeczytaj fragment publikacji!
Przeczytaj fragment

Informacje

Rok publikacji: 2021
Wydanie: 2
Liczba stron: 372
Seria: HR
Rodzaj: Opracowanie
Okładka: twarda
Format: B5
Towar w kategorii: HR Kadry, Coaching i szkolenia
Wersja publikacji: Książka papier
ISBN: 978-83-8246-123-7
Kod towaru: OFE-0400 W02P01

Autorzy

Dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska – magister filozofii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja etyka), doktor nauk humanistycznych (dziedzina: polityka społeczna) UW, habilitację uzyskała w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Jest pracownikiem naukowym Politechniki Warszawskiej, wykładowcą Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, prowadzi także zajęcia gościnne na uniwersytetach w Białymstoku, Lublinie i Łodzi oraz w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Pełni funkcję eksperta Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, trenera coacha i konsultanta zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. W uznaniu zasług w podnoszeniu poziomu kompetencji polskiej kadry kierowniczej Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu nadało jej tytuł członka honorowego. Autorka 11 książek i ponad 100 artykułów poświęconych wspieraniu rozwoju ludzi i organizacji, współtwórca i wykładowca Podyplomowego Studium Coachingu i Mentoringu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS.

Łada Bobrowska-Drozda – psycholog, partner w House of Skills i coach z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej i coachingowej w biznesie. Od 2008 roku wykładowca i superwizor coachingu na Podyplomowych Studiach Coachingu i Mentoringu (Laboratorium Psychoedukacji we współpracy z Uniwersytetem SWPS). Od 2016 roku prowadzi zajęcia z coachingu menedżerskiego na Podyplomowych Studiach Coachingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 2020 roku prowadzi też zajęcia w Szkole coachingu House of Skills. Jest autorką książek Na arenie biznesu. Z życia coacha i szkoleniowca, Wwa MT Biznes 2017 i Jak to powiedzieć. Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i odpowiedzialnością, OnePress 2021. Prowadzi również cykl podcastów Emocjonalny ład.

Dr Gil Bozer – badacz coachingu, wykładowca w Sapir Academic College (Izrael) i konsultant biznesowy. Jego kluczowe obszary specjalizacji obejmują coaching w miejscu pracy, rozwój talentów i sukcesję na stanowiskach kierowniczych. Doktoryzował się na Monash University w Melbourne w Australii. Szczególne międzynarodowe uznanie zyskał za swój wkład w podnoszenie metodologicznej jakości badań nad coachingiem.

Dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska – magister filozofii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja etyka), doktor nauk humanistycznych (dziedzina: polityka społeczna) UW, habilitację uzyskała w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Jest pracownikiem naukowym Politechniki Warszawskiej, wykładowcą Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, prowadzi także zajęcia gościnne na uniwersytetach w Białymstoku, Lublinie i Łodzi oraz w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Pełni funkcję eksperta Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, trenera coacha i konsultanta zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. W uznaniu zasług w podnoszeniu poziomu kompetencji polskiej kadry kierowniczej Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu nadało jej tytuł członka honorowego. Autorka 11 książek i ponad 100 artykułów poświęconych wspieraniu rozwoju ludzi i organizacji, współtwórca i wykładowca Podyplomowego Studium Coachingu i Mentoringu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS.

Łada Bobrowska-Drozda – psycholog, partner w House of Skills i coach z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej i coachingowej w biznesie. Od 2008 roku wykładowca i superwizor coachingu na Podyplomowych Studiach Coachingu i Mentoringu (Laboratorium Psychoedukacji we współpracy z Uniwersytetem SWPS). Od 2016 roku prowadzi zajęcia z coachingu menedżerskiego na Podyplomowych Studiach Coachingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 2020 roku prowadzi też zajęcia w Szkole coachingu House of Skills. Jest autorką książek Na arenie biznesu. Z życia coacha i szkoleniowca, Wwa MT Biznes 2017 i Jak to powiedzieć. Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i odpowiedzialnością, OnePress 2021. Prowadzi również cykl podcastów Emocjonalny ład.

Dr Gil Bozer – badacz coachingu, wykładowca w Sapir Academic College (Izrael) i konsultant biznesowy. Jego kluczowe obszary specjalizacji obejmują coaching w miejscu pracy, rozwój talentów i sukcesję na stanowiskach kierowniczych. Doktoryzował się na Monash University w Melbourne w Australii. Szczególne międzynarodowe uznanie zyskał za swój wkład w podnoszenie metodologicznej jakości badań nad coachingiem.

Anna Chraniuk – certyfikowany Coach International Coach Federation na poziomie PCC (Professional Certified Coach), akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu, dyplomowany trener biznesu, konsultant biznesu, certyfikowany trener FRIS®, dyplomowany praktyk analizy transakcyjnej, dyplomowany doradca zawodowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rozwojem kompetencji liderskich i menedżerskich – komunikacja, asertywność, efektywność osobista, organizacja i planowanie czasu pracy, budowanie zespołów, a także rozwojem kompetencji trenerskich i coachingowych. Obszarem jej pracy coachingowej jest life coaching, business coaching oraz coaching kariery. Pracuje z menedżerami, dyrektorami, liderami, kierownikami zespołów projektowych w zakresie ich rozwoju zawodowego, zwiększania efektywności oraz realizacji wyznaczonych celów. Jest współautorką książki Superwizja w coachingu oraz pierwszego w Polsce kursu Superwizor coachingu – podstawy praktykowania.

Jerzy Dmuchowski – kierownik Podyplomowego Studium Coachingu i Mentoringu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS.

Katarzyna Dujanowicz – certyfikowany Coach International Coach Federation na poziomie MCC (Master Certified Coach), akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu, coach CoachWise™, trener i konsultant biznesu, certyfikowany trener FRIS®, moderator Design Thinking. Specjalizuje się w tematach dotyczących przywództwa, zarządzania zespołem, wspierania organizacji w procesach zmiany, a szczególnie we wdrożeniu coachingu i mentoringu organizacyjnego łączącego elementy pracy zespołowej i indywidualnej. Pracuje głównie w obszarze executive coachingu, wspierając liderów oraz ich zespoły w efektywnej współpracy nastawionej na relacje i realizację zadań. Jest współautorką kursu Leadership Coaching, rozwijającego kompetencje przywódcze i coachingowe kadry zarządzającej, a także współautorką książki Superwizja w coachingu oraz pierwszego w Polsce kursu Superwizor coachingu – podstawy praktykowania.

Agnieszka Flis – psycholog z 30-letnim doświadczeniem w konsultingu personalnym, przez 25 lat partner w Advisory Group TEST Human Resources. Certyfikowany trener i konsultant zarządzania Thames Valley University w Londynie. Od 2007 r. posiada akredytację trenera Insights Discovery™. Autorka i opiekunka merytoryczna studiów podyplomowych zarządzania personelem w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera oraz wykładowca zzl na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Współautorka książek Outplacement. Program ułatwiania zmiany pracy dla zwalnianych pracowników oraz Doradztwo zawodowe, a także kilkudziesięciu artykułów w wydawnictwach branżowych, tj. „Harvard Business Review”, „Personel i zarządzanie”, „Charaktery”.

Edyta Hillesland – coach, konsultatnt, trener. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Norwegian School of Management w Oslo. W latach 1991–1999 była doradcą prawnym w Polsce i w Norwegii. Od 2003 roku aktywnie zajmuje się coachingiem dla wyższej kadry menedżerskiej. Przez 10 lat była wykładowcą Podyplomowego Studium Coachingu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS. Licencjonowany coach International Coaching Community. Uzyskała liczne certyfikaty, w tym Certyfikat The Art and Science of Coaching – Erickson College International oraz Certyfikat Team Coaching (ALK). Pracuje jako coach i trener w Hillesland Coaching and Consulting.

Piotr Kociołek – mentor, coach i mówca z korporacyjnym doświadczeniem menedżerskim; założyciel i były partner LHH Polska.

Dominika Kukiełka-Pucher – psycholog z 22-letnim doświadczeniem jako coach, trener konsultant i menedżer projektów w obszarze rozwoju liderów, zespołów i ekspertów wielu branż. Wspiera zespoły oraz menedżerów różnego szczebla w doskonaleniu umiejętności miękkich. Jest współautorką programów rozwojowych dotyczących przywództwa, w tym m.in. coachingowego stylu zarządzania. Szczególnie interesuje się zagadnieniami przywództwa, sprężystości emocjonalnej i wprowadzania efektywnej zmiany w wymiarze indywidulnym i zespołowym. Uzyskała liczne certyfikaty, w tym Certified Professional Co-Active Coach (The Coaches Training Institute w Kalifornii) i Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania (Edexcel i BTEC Professional Qualifications).

Michał Kułakowski – coach, konsultant HR, psycholog.

Łukasz Kama Marciniak – certyfikowany coach integracyjny i terapeuta systemowy. Odkrywa połączenia pomiędzy sercem i rozumem oraz wspiera ludzi w odkrywaniu tych połączeń w sobie. Wykłada na Uniwersytecie Łódzkim, koordynuje studia podyplomowe coachingu. Od 16 lat wspiera klientów, realizując zarówno małe i jednocześnie niezwykłe procesy indywidualne, jak i wielkie korporacyjne projekty. Przez kilka lat koordynował programy Train the Coach w grupie Philips Lighting. Wdrażał projekty mentoringowe dla Indesit oraz Whirlpool. W grupie Toyota prowadził program coachingu interwencyjnego. Ponadto realizował programy dla FIAT Group, JTI Corporation, PZU, Nordea, Orange i wielu innych fi rm. Na drodze swojego rozwoju ukończył szkołę systemową (Taunus-Institut für Stilles Familienstellen) oraz liczne kursy rozwijające (CoachWise™ Proficiency, Systemic CARE®, BTI Executive). Jest absolwentem programu Transforming Presence Leadership and Coaching (TPLC™) wg Alana Seale. Ukończył także dwuletnią szkołę psychoterapii pracy z ciałem w nurcie Johna i Evy Pierrakos. Wśród jego publikacji jest bestseller Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju (Wolters Kluwer 2012, 2013). Unika instytucjonalnych afiliacji, choć popiera działania i standardy wielu z nich, w tym Izby Coachingu, w której zarządzie krótko zasiadał. Od niedawna w Polsce rozwija nurt pracy rozwojowej Corelements (Żywioły Serca) oraz metody powiązane z tym nurtem pracy rozwojowej (The JourneyTM, Elemental Bodywork, Kamarati).

Krzysztof Mazur – executive coach, wykładowca Podyplomowych Studiów Coachingu i Mentoringu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS.

Dr hab. Tomasz Ochinowski – doktor psychologii, doktor habilitowany zarządzania, trener umiejętności społecznych, mentor, doradca w biznesie oraz w administracji publicznej. Pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (m.in. zajęcia na studiach MBA i International Business Program), obecnie zorganizował tam Centrum Historii Organizacyjnej/ Centre for Organizational History „Coherence”. Współtworzy Centrum Zarządzania Humanistycznego na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuje również na Samodzielnym Stanowisku ds. relacji z pracownikami w Centrali IPN. Moderator Warszawskiej Grupy Historiografii Organizacji afiliowanej do Polskiego Oddziału Humanistic Management Network. Członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu. Przewodniczący Rady Naukowej Białołęckiego Uniwersytetu Dzieci.

Katarzyna Pieciul – konsultant kariery, executive coach, trener, mediator, psycholog i psychoterapeuta analizy egzystencjalnej, Operations Director i Członek Zarządu w Lee Hecht Harrison Polska.

Dr hab. Katarzyna Popiołek – psycholog, profesor Uniwersytetu SWPS, dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach. Zajmuje się problematyką bliskich związków, relacji międzyludzkich, szczególnie relacji pomocy i wsparcia, specyfiką zachowań w sytuacjach kryzysowych. Jest autorką wielu publikacji naukowych, współtwórcą Instytutu Współczesnego Miasta. Stale współpracuje z mediami.

Jacek Santorski – były psychoterapeuta i wydawca, obecnie psycholog biznesu. Prowadzi Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu PW i firmę doradczą Values. Autor ponad 10 książek, uznany mówca, mentor, superwizor coachów i trenerów.

Paweł Sopkowski – założyciel i Prezes Zarządu CoachWise Europe.

Roman Stolarski – Master Class Coach, Międzynarodowy Doradca Biznesowy, wykładowca akademicki w zakresie ekonomiki, finansów, zarządzania przedsiębiorstwem.

Anna Subocz-Polańczyk – coach, akredytowany superwizor coachingu Podyplomowych Studiów Coachingu i Mentoringu przy Laboratorium Psychoedukacji i Uniwersytecie SWPS, konsultant HR, mediator, psychotraumatolog.

Prof. dr hab. Czesław Szmidt – pracuje w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest kierownikiem Studium Doktoranckiego ALK. Był założycielem i wieloletnim dziekanem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przez ponad 10 lat pełnił wiele wysokich funkcji menedżerskich w kilku największychpolskich bankach, uczestnicząc w procesach ich przekształceń. Jest również doświadczonym konsultantem w obszarze strategii kadrowej oraz doboru kadry kierowniczej. Specjalizuje się w dziedzinie zarządzania ludźmi i zachowań organizacyjnych.

Henryk Szmidt – międzynarodowy certyfikowany superwizor i mentor coach CoachWise™. Posiada drugi stopień akredytacji International Coach Federation – PCC (Professional Certifi ed Coach) oraz tytuł CPCC (Certified Professional Co-Active Coach). Specjalizuje się w pracy z klientami różnych narodowości (w języku angielskim, francuskim, polskim) na poziomie senior executive. Jest twórcą francuskiego stowarzyszenia Presence d’Esprit upowszechniającego metody rozwoju osobistego i jednym z założycieli polskiej Coaching Working Group zajmującej się podnoszeniem kompetencji coachów. Na stałe mieszka we Francji.

Robert Żelewski – HR Director Mowi Central Europe.

Dr hab. Piotr Olaf Żylicz – psycholog, profesor w Wyższej Szkole Bankowej. Od prawie 20 lat jest praktykującym coachem, pracującym głównie z wyższą kadrą menedżerską. Uczy coachingu i o coachingu w Polsce i za granicą. Stworzył kilka narzędzi do oceny jakości pracy coacha. Ostatnio (2021) z Gilem Bozerem wydał w Sage Coaching & Mentoring Series naukowo opracowany business case poświęcony coachingowi w środowisku pracy Should I Stay or Should I Go?.

Rozwiń listę autorów Zwiń listę autorów
Recenzje

Opinie

Brak opinii o tym produkcie.
Kup tę książkę w wersji Książka dostępna w różnych formatach Przewodnik po formatach
{{ variants[options].name }} {{ prices.brutto }} zł {{ prices.promotion_brutto }} zł
{{ variant.name }} -{{ variant.discount }}% {{ variant.price_brutto }} zł {{ variant.price_promotion_brutto }} zł
Dlaczego Profinfo.pl?
Ponad 10 tys. tytułów
Darmowa dostawa już od 150zł
Czat online z konsultantem
Promocyjne ceny i rabaty
Sprawna realizacja zamówienia
Dostęp do ebooka w 5 minut

Ostatnio oglądane produkty

Produkty z tej samej kategorii

Inne publikacje autora

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę