Facebook

profinfo_rabat_20_procent_na_nowosci_SPRING-5937_1920x60.jpg [47.40 KB]

Bestseller
Nowość
Zapowiedź

Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.
Wydanie: 1
Liczba stron: 160
Więcej informacji

Praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji.

-10%

Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników

Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników

Praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji.

Opis publikacji

Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy. W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:

    • cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty...

Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy. W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:

    • cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty przemawiające za ich wykorzystaniem w codziennej praktyce organizacji,
    • problematyka pomiaru w diagnozie kompetencji - pojęcia efektywności pracy, trafności i rzetelności narzędzi pomiaru,
    • proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych - elementy ich projektowania, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w złożonym środowisku biznesowym,
    • dokładne omówienie kolejnych kroków projektowania testu,
    • zagadnienie wdrażania kompetencyjnych testów sytuacyjnych oraz związane z tym wyzwania i rekomendacje.



Adresaci:

Książka będzie cennym źródłem wiedzy na temat testów i ich przeprowadzania dla menedżerów, pracowników działów personalnych, studentów i wykładowców zarządzania.



Na stronie internetowej www.kompetencyjne-testy.eoficyna.com.pl znajdują się przykładowe pozycje testowe i narzędzia przydatne w tworzeniu testów dostępne po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.

 

Zobacz spis treści
Rozwiń opis Zwiń opis

Fragment dla Ciebie

Nie możesz się zdecydować? Przeczytaj fragment publikacji!
Przeczytaj fragment

Informacje

Rok publikacji: 2014
Wydanie: 1
Liczba stron: 160
Okładka:
Format: B5 (176 x 250 mm)
Towar w kategorii: HR Kadry, Kariera i praca, Zarządzanie personelem, Podręczniki
Wersja publikacji: Pakiet elektroniczny
ISBN: pdf 978-83-264-6832-2, epub 978-83-264-7191-9
Kod towaru: EBO-1499 W01P01, EBO-1499 W01E01

Spis treści

Rozwiń spis treści Zwiń spis treści

Autorzy

Marianna Król - psycholog, doktorantka w Zakładzie Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, członkini Interdyscyplinarnego Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaścicielka i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi kursy akademickie z zakresu psychologii coachingu i biznesowych gier symulacyjnych. Jako trener i coach specjalizuje się w prowadzeniu programów rozwojowych dla firm i organizacji, w ramach których prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności miękkich niezbędnych do skutecznego działania w złożonym środowisku biznesowym oraz indywidualne sesje coachingowe skoncentrowane na zwiększaniu efektywności i motywacji pracowników. Autorka artykułów z zakresu zastosowania biznesowych gier symulacyjnych jako narzędzia oceny i rozwoju.

Piotr Prokopowicz – doktor nauk humanistycznych, psycholog i socjolog organizacji, doświadczony trener i doradca; badacz kapitału ludzkiego i zachowań organizacyjnych w Stanford Culture Lab i na Uniwersytecie Jagiellońskim; współzałożyciel i Chief Scientist we Freenovation, mówca w Powerspeech; od kilkunastu lat zajmuje się wykorzystaniem badań w rozwoju ludzi i produktów oraz tworzeniem kultur zarządzania; autor i redaktor kilkudziesięciu opracowań, książek i artykułów na temat socjologii i psychologii zarządzania.

Grzegorz Żmuda - psycholog i socjolog organizacji, dyrektor zarządzający w Interdyscyplinarnym Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaściciel, analityk i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współtwórca, a w latach 2009-2013 koordynator ścieżki specjalizacyjnej Psychologia Organizacji w IPs UJ. Prowadzi kursy akademickie z zakresu m.in. psychologii personelu, biznesowych gier symulacyjnych oraz diagnozy organizacji. Specjalista w zakresie badań organizacji, modelowania gier biznesowych i strategicznych oraz analizy danych. Członek zespołu ds. monitoringu wdrażania strategii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i redaktor wielu opracowań, książek i artykułów dotyczących psychologii biznesu i zarządzania.

Opinie

Karina Niezweryfikowany zakup
Nie miałam pojęcia, że historia kompetencyjnych testów sytuacyjnych jest taka fascynująca ;) Ciekawe jest również połączenie książki – papieru z materiałami w Internecie - integralna część publikacji to zbiór narzędzi udostępnionych online.
Kup tę książkę w wersji Książka dostępna w różnych formatach Przewodnik po formatach
{{ variants[options].name }} {{ prices.brutto }} zł {{ prices.promotion_brutto }} zł
{{ variant.name }} -{{ variant.discount }}% {{ variant.price_brutto }} zł {{ variant.price_promotion_brutto }} zł
Dlaczego Profinfo.pl?
Ponad 10 tys. tytułów
Darmowa dostawa już od 150zł
Czat online z konsultantem
Promocyjne ceny i rabaty
Sprawna realizacja zamówienia
Dostęp do ebooka w 5 minut

Ostatnio oglądane produkty

Produkty z tej samej kategorii

Inne publikacje autora

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę