Dydaktyka i pedagogika
Dydaktyka biologii w obliczu współczesnych wyzwań dla edukacji Część 1
Porozmawiaj ze mną
Komunikacja wspomaga i alternat (AAC) w praktyce logop i terapeutycznej
Edukacja wczoraj, dziś, jutro
Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przyrodniczej od przedszkola po studia wyższe. Refle
Terapia pedagogiczna
Znaczenie różnic kulturowych w kobiecym obrazie funkcjonowania małżeństw i rodzin wielokulturowych
Wybrane współczesne problemy edukacji ogólnokształcącej i artystycznej
-15 % Zdrowie psychiczne
Nauczyciel. Czas, przestrzeń, szkoła, otoczenie i jego (nie)znany wymiar
-18 % Pedagogika homo amans
Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi. Jubileusz poznańskiej pedagogiki społecznej
O tożsamości kondycji i powinnościach pedagogiki tradycja i współczesność. Księga pamiątkowa dedyk
Pedagogika przygody a harcerstwo
The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School
Człowiek jako znak Tom jubileuszowy dla uczczenia 70-lecia prof. dr. hab. Zbigniewa Klocha
Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły
Masz prawo do mediacji w szkole
-18 % Pedagogika serca
-20 % Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej.
-18 % Rodzina wobec zagrożeń, rodzina wobec szans
-20 % Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje - przestrzeń
Publikacja ukazuje relacje pomiędzy kulturą dominującą szkoły a kulturą oporu.
-20 % Meblowanie szkolnej demokracji
W opracowaniu, posługując się metaforą umeblowania przestrzeni mieszkalnej, przedstawiono m.in. mechanizmy ograniczające szkolną demokrację oraz opis zrębów potencjalnego demokratycznego ustroju szkolnego
-20 % Rodzice dzieci z autyzmem
-20 % Badania jakościowe w pedagogice
-18 % Praktyka pracy socjalnej
Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?
Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły.
-18 % Kultura nauczycieli a kultura uczniów
Konflikty w szkole. Niezbędnik Dyrektora
Konflikty w szkole. Niezbędnik Aktywnego Rodzica
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.