Dydaktyka i pedagogika
-20 % Dobry nauczyciel - dobry uczeń - dobra szkoła
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia.
Przesilenie Kręgi kryzysów kontekstów edukacji Wyzwania dla pedagogiki
Re-aktywna chemia
100 kart pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjny P3
W zgodzie z naturą Od integracji do integralności
Spektrum możliwości ucznia
Zdania obrazkowo-wyrazowe Materiał do terapii samogłosek
Bardzo proste karty dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
Prawo Marcina. Znaj swoje prawa w szkole
-18 % Terapia pedagogiczna. Część 2
Uzupełnianki logiczne
Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca
Dear Teacher
What Great Teachers Do Differently
Emotional Intensity in Gifted Students
-20 % Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku. Styczeń 2024
Od realności do wyobraźni
Terapia logopedyczna propozycje zajęć
Samoregulacja w szkole SELF-REG Spokój, koncentracja, nauka
Rozmaite święta zawsze winnego uczczenia godne.
Dorosłe dzieci więźniów Analiza doświadczeń biograficznych
Matematyczne karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 3
-12 % Technika pisania prac magisterskich i licencjackich
Zabawy paluszkowe
Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Część 1
Psychologia prześladowań w szkole
Kwartalnik Pedagogiczny 1(267)/2023
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ortograffiti z Bratkiem Wersja 45 minut 2 Czytam piszę rysuję
Edukacja medialna, informacyjna i cyfrowa (nie tylko) w bibliotece. Doświadczenia i wyzwania
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.