Dydaktyka i pedagogika
-18 % Terapia pedagogiczna. Część 2
-18 % Świat uczuć i emocji. Jak kształtować kompetencje społeczne
-18 % Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii
-18 % Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
-18 % Wspomaganie rozwoju wcześniaków za pomocą zabawek terapeutycznych 3D
-18 % Psychopedagogika relacji
-18 % Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
-18 % Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży
-18 % Godziny wychowawcze z nastolatkami
-18 % Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka
-18 % Pedagogika homo amans
-18 % Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole
-18 % U progu akademii
-18 % Retoryka - zapomniany fragment szkoły
-18 % Podstawy pedagogii osoby
-18 % Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
-18 % Rehabilitacja zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną
-18 % STEAM-owe przedszkole
-18 % Pedagogika i jej struktury w dyskursie o nauce naukowości i naukoznawstwie
-18 % Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie
-18 % Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole
-18 % Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata w perspektywie kształcenia i pracy zawodo
-18 % Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole
-18 % Zespół Aspergera
-18 % Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu
-18 % Podstawy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki pracy jako dyscypliny naukowej
-18 % Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole
-18 % W poszukiwaniu czynników sprzyjających realizacji zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości
-18 % Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III
-18 % Horyzonty pedeutologii
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.