Dydaktyka i pedagogika
Akademickie nauczanie zdalne
Andrzej Niesiołowski (1899-1945)
HORTUS MEDIAEVALIS Studia ofiarowane Profesorowi Wojciechowi Fałkowskiemu w siedemdziesiątą rocznic
Zanim będzie za późno. O potrzebie rozwoju kompetencji społecznych w edukacji
Książka koncentruje się na znaczeniu niektórych kompetencji w życiu jednostki. Są to m.in. takie zdolności i postawy, jak empatia, psychowzroczność oraz umiejętność komunikacji międzypokoleniowej.
-20 % Psychopedagogiczne mity 2. Dlaczego warto pytać o dowody
Publikacja przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej opartej na wynikach rzetelnych badań.
-20 % Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014
Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.