Facebook

profinfo_rabat_20_procent_na_nowosci_SPRING-5937_1920x60.jpg [47.40 KB]

Wybrane dla Ciebie
Dlaczego Profinfo.pl?
Ponad 10 tys. tytułów
Darmowa dostawa już od 150zł
Pomoc konsultanta na linii
Promocyjne ceny i rabaty
Sprawna realizacja zamówienia
Dostęp do ebooka w 5 minut
Sortuj:
Sposób wyświetlania
0 produktów
Autor
Wpisz nazwisko autora:
Cena
Wpisz cenę od/do:
Od:
Do:
Rok wydania
Wpisz rok od/do:
Od:
Do:
zwiń rozwiń filtry
Brak wyników dla frazy ""

Książki z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów

Podstawowym dokumentem normującym zagadnienia ochrony zarówno konsumentów, jak i konkurencji jest ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów. Jej treść reguluje trzy najważniejsze kwestie - definiuje przedmiot i cele prawa, wyznacza zakres prawa oraz określa organy odpowiedzialne do egzekwowania zapisów ustawy.

Jednym z najważniejszych celów ustawy jest gwarancja rzeczywistego funkcjonowania mechanizmu (zdrowej) konkurencji, czyli de facto jego ochrony i niedopuszczania do monopolizacji rynku lub jego segmentów. W myśl prawa ochronie podlega nie tylko rzeczywista konkurencja, ale także ta potencjalna. Z ekonomicznego punktu widzenia istnienie konkurencji jest źródłem rozwoju rynku - wzrostu sprzedaży i produkcji, postępu technologicznego, poprawy warunków życia czy obniżania kosztów i cen. Są to zatem korzyści istotne dla całego społeczeństwa.

Ochrona konsumentów jest drugim ważnym celem funkcjonowania ustawy, która przede wszystkim zawiera określone normy, bezpośrednio chroniące interesy konsumentów. Regulują i przeciwdziałają akcjom podejmowanym przez przedsiębiorców, a które wymierzone są w zbiorowe dobro społeczeństwa. Ustawa chroni je także w sposób pośredni przeciwdziałając monopolizacji rynku.

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę