Prawo handlowe
Prosta spółka akcyjna – praktyczny poradnik dla start-upowca
Poradnik w przystępny sposób omawia najważniejsze elementy związane z prostą spółką akcyjną. Zawiera przykłady oraz gotowe do wykorzystania schematy i projekty dokumentów.
-12 % Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu
-20 % Kompendium wiedzy o rejestrze BDO
-20 % Kontrole WIOŚ i audyt w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem najnowszych zmian. Wydanie II
-20 % Umowy w praktyce przedsiębiorcy
Spółki handlowe. Pytania i odpowiedzi
Publikacja w przystępny sposób przedstawia instytucje prawa gospodarczego i handlowego.
-12 % Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu
Książki z zakresu prawa handlowego
Prawo handlowe stanowi gałąź prawa prywatnego wyrosłą na normach prawa cywilnego. Podstawowym zadaniem przepisów prawa handlowego jest regulowanie wszelkich form obrotu cywilnoprawnego.
Publikacje traktujące o prawie handlowym bardzo często zawierają stwierdzenie, iż specyfika prawa handlowego opiera się na trzech założeniach stanowiących niezbędne elementy funkcjonowania gospodarki, czyli na kredycie, bezpieczeństwie i szybkości.
Akty prawne prawa handlowego dzielą się na akty prawne o charakterze ogólnym oraz akty prawne o charakterze szczególnym.
Do aktów prawnych prawa handlowego o charakterze ogólnym zaliczamy m. in. ustawę z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.) i ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
Do aktów prawnych prawa handlowego o charakterze szczególnym zaliczamy takie przepisy, jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 z późn. zm.) lub ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1808 z późn. zm.).