Marketing i zarządzanie w ochronie zdrowia
-20 % Reklama apteki. Czy naprawdę wszystko jest zabronione? Praktyczny przewodnik po możliwych formach aktywności
Regulacje prawne dotyczące reklamy aptek oraz dopuszczalne przez prawo działania marketingowe, które nie powinny narażać właścicieli aptek na sankcje finansowe.
Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania
Sposoby rozwiązywania problemów organizacyjnych ochrony zdrowia, opisuje istotne elementy składające się na organizację ochrony zdrowia oraz wskazuje różnorodne przykłady narzędzi zarządczych.
Książki z zakresu marketingu i zarządzania w ochronie zdrowia
Zarządzanie i marketing w ochronie zdrowia to dyscypliny łączone często w jeden kierunek na uczelniach wyższych. Jego absolwenci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu oraz zarządzania placówkami opieki zdrowotnej.
Skuteczne zarządzanie placówkami opieki zdrowotnej wymaga profesjonalnie przygotowanej kadry menedżerskiej posiadającej dużą wiedzę z zakresu funkcjonowania jednostek służby zdrowia oraz właściwych sposobów przeprowadzania ich restrukturyzacji i przekształceń. Specjaliści z tej dziedziny zajmują się także wdrażaniem określonych norm jakości, odpowiednim zarządzaniem personelem placówek medycznych oraz analizowaniem potrzeb rynku i wyciąganiem wniosków z poczynionych obserwacji.
W zakres marketingu i zarządzania w ochronie zdrowia wchodzi m. in. etyka w jednostkach zdrowia, gospodarka lekami, marketing usług medycznych, prawo pracy, Public Relations w ochronie zdrowia, sporządzanie biznesplanów dla zakładów opieki zdrowotnej, a także nadzór sanitarno – epidemiologiczny i zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta.