znaleziono 80

filtracja wyników  prezentacja wyników
zwiń
Aby włączyć/wyłączyć filtrację naciskaj przyciski filtrów pokaż wszystkie pokaż wszystkie
Aby włączyć/wyłączyć filtrację naciskaj przyciski filtrów pokaż wszystkie pokaż wszystkie
Typ prezentacji wyników

Marketing i zarządzanie w ochronie zdrowia

Zarządzanie i marketing w ochronie zdrowia to dyscypliny łączone często w jeden kierunek na uczelniach wyższych. Jego absolwenci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu oraz zarządzania placówkami opieki zdrowotnej. Skuteczne zarządzanie placówkami opieki zdrowotnej wymaga profesjonalnie przygotowanej kadry menedżerskiej posiadającej dużą wiedzę z zakresu funkcjonowania jednostek służby zdrowia oraz właściwych sposobów przeprowadzania ich restrukturyzacji i przekształceń. Specjaliści z tej dziedziny zajmują się także wdrażaniem określonych norm jakości, odpowiednim zarządzaniem personelem placówek medycznych oraz analizowaniem potrzeb rynku i wyciąganiem wniosków z poczynionych obserwacji. W zakres marketingu i zarządzania w ochronie zdrowia wchodzi m. in. etyka w jednostkach zdrowia, gospodarka lekami, marketing usług medycznych, prawo pracy, Public Relations w ochronie zdrowia, sporządzanie biznesplanów dla zakładów opieki zdrowotnej, a także nadzór sanitarno - epidemiologiczny i zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta.