Dydaktyka i pedagogika
Dobry nauczyciel - dobry uczeń - dobra szkoła
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia.
Ja i mój autyzm Przewodnik dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
-18 % Przyszłość edukacji
Skarby pór roku Jesień
-18 % Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku
Uniwersytet Otwarte przestrzenie dyskursów
Uczę się i rozwijam Arkusz monitoringu Część 1
Uczę się i rozwijam Karty pracy Część 1
Autyzm Miłość, przyjaźń, relacje
Opowiedz mi o sobie
Wytnij i ułóż
-18 % Przestrzeń do zabawy w żłobku
-20 % Ekspatrianci akademiccy w Polsce
Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski S, Z, C, DZ
Poznaję i rozumiem świat Przewodnik dla nauczyc Komplet
Zróbmy sobie szkołę
Uzupełnianki logiczne
Polski system szkolny po roku 1989 W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji
Chodzą słuchy 2
Spektrum możliwości ucznia
Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca
Działania z pomysłem Dodawanie i odejmow w zakresie 20
Zdania obrazkowo-wyrazowe Materiał do terapii samogłosek
Polszczyzna jako język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej
Logopedia Ćwicz i wierszyki z głos ś, ć, ź, dź oraz s, c, z, dz
Logopedia Ćwiczenia i wierszyki z głoską r
-20 % Drogowskazy studiowania Podręcznik umiejętności akademickich
Opisywanie pedagogiczne i edukacyjne
Przyszła wiosna idzie lato
Żywioły Poziom 1
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.