Dydaktyka i pedagogika
Dobry nauczyciel - dobry uczeń - dobra szkoła
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia.
Jane Addams. Życie i działalność
-18 % Romantyzm w dyskursach pedagogiki kultury
-18 % Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom 1
Usamodzielnianie i samodzielność życiowa byłych wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych w
-18 % Uczeń w przestrzeni społecznej i medialnej. Tom 2
Konspekty zajęć dla przedszkoli i szkół Część 1
Logopedia Ćwiczenia i wierszyki z głoską r
Przyszła wiosna idzie lato
-20 % Drogowskazy studiowania Podręcznik umiejętności akademickich
Dojrzewanie
Pedagogizacja wytworów nauki i sztuki w ramie widowisk kulturowych
Jestem aktywny zawodowo Podręcznik
Konspekty zajęć dla przedszkoli i szkół Część 1
Praktyki wspomagane
Logopedia Ćwicz i wierszyki z głos ś, ć, ź, dź oraz s, c, z, dz
Opisywanie pedagogiczne i edukacyjne
-20 % Ekspatrianci akademiccy w Polsce
Spektrum możliwości ucznia
Chodzą słuchy 2
Działania z pomysłem Dodawanie i odejmow w zakresie 20
Uzupełnianki logiczne
Zróbmy sobie szkołę
Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca
Polski system szkolny po roku 1989 W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji
Zdania obrazkowo-wyrazowe Materiał do terapii samogłosek
-18 % Pedagogiczne aspekty pracy asystenta rodziny
-18 % Terapia pedagogiczna. Część 2
-18 % Przestrzeń do zabawy w żłobku
Terapia ręki od A do Z Połącz punkty
Książki z zakresu dydaktyki i pedagogiki
Pedagogika należy do nauk społecznych i traktuje o szeroko rozumianych procesach wychowawczych – środkach, metodach, treściach czy formach organizacyjnych. Zajmuje się zbieraniem obiektywnych informacji z otoczenia, na podstawie których prognozuje rozwój rzeczywistości oraz wyznacza procedury, które umożliwiają realizację celów. Skupia się na edukacji i wychowaniu człowieka oraz kształtowaniu jego przestrzeni.
Dydaktyka jest jedną z głównych gałęzi pedagogiki. W centrum jej zainteresowań leżą przede wszystkim procesy edukacyjne – nauczanie i uczenie się. Nie zamyka się wyłącznie na instytucjach takich jak przedszkola, szkoły czy studia ale obejmuje także procesy przebiegające poza organizacjami oświatowymi.
Dydaktyka poddaje naukowej analizie cele i metody kształcenia. Bada zależności pomiędzy nauczaniem a uczeniem się, z uwzględnieniem uwarunkowań materialnych i społecznych badanych grup. Na tej podstawie wypracowuje zasady, narzędzia i pomoce naukowe, które mają na celu zwiększenie skuteczności procesów nauczania.