Monika Namysłowska – profesor nauk społecznych w dyscyplinie nauki prawne; kierownik Katedry Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji UŁ. Autorka ok. 150 publikacji w języku polskim, angielskim i niemieckim dotyczących m.in. prawa konsumenckiego, prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawa gospodarczego i prawa nowych technologii. Ekspert Komisji Europejskiej w Grupie Doradczej ds. Polityki Konsumenckiej (Consumer Policy Advisory Group). Członek Naukowego Komitetu Doradczego przy Rzeczniku Finansowym. Członek Komitetu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) przy KPRM. Partner w Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych. Kierownik projektu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki pt. „Ochrona konsumenta a sztuczna inteligencja. Między prawem a etyką”. Członek kolegium redakcyjnego Europejskiego Przeglądu Sądowego (EPS), internetowego Kwartalnika Antymonopolowego i Regulacyjnego (iKAR), członek Rady Programowej czasopisma „Prawo Nowych Technologii”. Gościnny wykładowca m.in. na Georg-August-Universität w Getyndze, Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie, Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münster, City University w Hong-Kongu, Uniwersytecie Neapolitańskim im. Federico II.
Monika Namysłowska
Tylko 20 egz. -55% Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz
W komentarzu uwzględniono zmiany wynikające z implementacji dyrektyw 2019/770, 2019/771 oraz 2019/2161.
Tylko 20 egz. -55% Akt o usługach cyfrowych. Komentarz
Komentarz zawiera najbardziej kompleksowe na rynku opracowanie i wyjaśnienie regulacji aktu o usługach cyfrowych, ze wskazaniem kierunków wykładni, ułatwiających wdrożenie przepisów przez podmioty zobowiązane, przed wszystkim oferujących usługi pośrednie online, jak i stosowanie zarówno przez komercyjnych użytkowników usług cyfrowych, jak i organy nadzorcze.
Tylko 20 egz. -55% Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania
W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy.
Tylko 30 egz. -55% Zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych między przed...
Tylko 20 egz. -30% Meritum. Ochrona danych osobowych
W nowym wydaniu publikacji dodano nowy rozdział dotyczący ochrony sygnalistów, a także zawarto najnowsze rozstrzygnięcia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w tym w zakresie administracyjnych kar pieniężnych.
Tylko 20 egz. -30% Krajowe regulacje hazardu w świetle prawa Unii Europejs...
Celem publikacji jest w szczególności wyznaczenie zakresu zastosowania prawa unijnego w kontekście organizacji hazardu poprzez próbę odpowiedzi na pytania: czy i w jakim zakresie Unia Europejska może ingerować w organizację hazardu w państwach członkowskich.
Tylko 30 egz. -55% Roszczenia o naprawienie szkody wyrządzonej przez narus...
Pogłębiona analiza przepisów ustawy z 21.04.2017 r. o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji.
Tylko 30 egz. -55% RODO w e-commerce
Praktyczny poradnik dla podmiotów z sektora e-commerce zawierający omówienie przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), które zacznie obowiązywać dnia 25 maja 2018 r.