Facebook
Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Inspektor nadzoru budowlanego

Sortuj:
Sposób wyświetlania

-50 % Meritum Inwestycje budowlane

Ewa Boguta, Arkadiusz Despot-Mładanowicz, Tomasz Filipowicz, Joanna Filipowicz, Agnieszka...

Kompleksowe opracowanie z zakresu przygotowania i realizacji procesu inwestycyjno-budowlanego oraz użytkowania obiektów.

Cena regularna: 249,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 124,50 zł
Cena regularna: 249,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 124,50 zł
Już od: 124,50 zł
Więcej
Wolters Kluwer Polska KAM-3623 W03P01 Rok publikacji: 2023
Darmowa dostawa - 0 zł!

-20 % Prawo budowlane. Komentarz

Arkadiusz Despot-Mładanowicz, Andrzej Gliniecki, Zdzisław Kostka, Anna Ostrowska, Wojciech...

Szeroka interpretacja przepisów ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, które regulują proces budowlany na wszystkich jego etapach, a także przepisów innych aktów prawnych funkcjonalnie powiązanych z procesem inwestycyjno-budowlanym.

Cena regularna: 222,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 189,07 zł
Cena regularna: 222,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 189,07 zł
Już od: 207,21 zł
Więcej
NEX-0338 W03P01 Rok publikacji: 2016

Książki i ebooki Inspektor nadzoru budowlanego

Administracja publiczna zajmująca się budownictwem działa w dwóch obszarach: administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego. Od dnia 1 stycznia 1999 r. nadzór budowlany funkcjonuje w ramach administracji zespolonej. Administracja zespolona na terenie województwa działa pod zwierzchnictwem wojewody.

Ustawodawca w sposób enumeratywny wymienia organy, które mają obowiązek wykonywać zadania administracji architektoniczno-budowlanej i zadania nadzoru budowlanego. Zgodnie zobowiązującą zasadą decentralizacji kompetencji, jak najwięcej kompetencji przypisano organom administracji znajdującym się na jak najniższym szczeblu – najbliżej obywatela. Skutkiem takiego ukształtowania organów nadzoru budowlanego jest to, że posiadają one swoje własne, niezastrzeżone do właściwości innych organów kompetencje. W zakresie...

Administracja publiczna zajmująca się budownictwem działa w dwóch obszarach: administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego. Od dnia 1 stycznia 1999 r. nadzór budowlany funkcjonuje w ramach administracji zespolonej. Administracja zespolona na terenie województwa działa pod zwierzchnictwem wojewody.

Ustawodawca w sposób enumeratywny wymienia organy, które mają obowiązek wykonywać zadania administracji architektoniczno-budowlanej i zadania nadzoru budowlanego. Zgodnie zobowiązującą zasadą decentralizacji kompetencji, jak najwięcej kompetencji przypisano organom administracji znajdującym się na jak najniższym szczeblu – najbliżej obywatela. Skutkiem takiego ukształtowania organów nadzoru budowlanego jest to, że posiadają one swoje własne, niezastrzeżone do właściwości innych organów kompetencje. W zakresie nadzoru budowlanego kompetencje rozdzielone są adekwatnie do szczebla, na którym sprawowany jest nadzór. W powiecie organem odpowiedzialnym za sprawy z zakresu nadzoru budowlanego jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Na szczeblu wojewódzkim funkcję tę sprawuje wojewoda za pośrednictwem Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a na szczeblu centralnym – Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

W związku z tym, że wymienionym organom zostały powierzone szczegółowe uprawnienia i kompetencje, które nie mogą zostać zlecone innemu organowi, każdorazowe skierowanie sprawy na nieodpowiedni szczebel będzie skutkowało jej przekazaniem według właściwości do rozpatrzenia przez kompetentny organ.

Sprawowanie nadzoru budowlanego polega przede wszystkim na kontroli przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego oraz na wydawaniu aktów administracyjnych, zwłaszcza decyzji administracyjnych o charakterze reglamentacyjnym, mających na celu usuwanie naruszeń prawa. Zadania organów nadzoru budowlanego można podzielić na zadania związane z funkcjonowaniem na zewnątrz administracji, czyli kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa budowlanego przez uczestników procesu budowlanego i badanie przyczyn powstawania katastrof budowlanych. Natomiast do zadań dotyczących funkcjonowania wewnątrz administracji należy kontrola działania administracji architektoniczno-budowlanej oraz współdziałanie z organami kontroli państwowej.

Więcej sprawdź w publikacji

Rozwiń Zwiń
Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę