Konsument - definicja
Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.
Definicja kodeksowa
Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.
Prawa konsumenta
Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniej...
Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.
Definicja kodeksowa
Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.
Prawa konsumenta
Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniejszą wiedzę, są zależni od producentów dostarczających towary. Mogą być narażeni na stosowanie nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedsiębiorców, które mają wpływ na podejmowanie przez konsumentów decyzji sprzecznych z ich interesami. Przykładem może być dostarczanie towarów niższej jakości czy stosowanie reklam wprowadzających w błąd.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest instytucją stojącą na straży praw konsumenta. Zajmuje się on ochroną zbiorowych interesów konsumentów poprzez przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym.

Kodeks cywilny. Komentarz. Tom I. Część ogólna. Cz. 1 i 2

Prawa konsumenta. Komentarz

Prawo i postępowanie upadłościowe osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej

Upadłość konsumencka. Komentarz

Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Prawa konsumenta w teorii i praktyce

Marketing Automation Revolution

Jakościowe metody badań marketingowych

Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw

Cywilnoprawne środki ochrony pacjenta jako konsumenta

Prawo konsumenta

Prawne aspekty jakości towarów

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym
