Facebook
Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Konsument - definicja

Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.

Definicja kodeksowa

Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.

Prawa konsumenta

Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniej...

Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.

Definicja kodeksowa

Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.

Prawa konsumenta

Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniejszą wiedzę, są zależni od producentów dostarczających towary. Mogą być narażeni na stosowanie nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedsiębiorców, które mają wpływ na podejmowanie przez konsumentów decyzji sprzecznych z ich interesami. Przykładem może być dostarczanie towarów niższej jakości czy stosowanie reklam wprowadzających w błąd.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest instytucją stojącą na straży praw konsumenta. Zajmuje się on ochroną zbiorowych interesów konsumentów poprzez przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym.

RozwińZwiń
Sortuj:
Kodeks cywilny. Komentarz. Tom I. Część ogólna. Cz. 1 i 2
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Kodeks cywilny. Komentarz. Tom I. Część ogólna. Cz. 1 i 2

Marcin Dziurda, Jacek Gudowski, Beata Janiszewska, Bernard Łukańko, Karolina Panfil, Włady...
Wolters Kluwer Polska
Publikacja jest klasycznym komentarzem kontynuującym bogate, sięgające okresu międzywojennego tradycje polskiej myśli prawniczej. Jest także praktycznym przewodnikiem po tekście Kodeksu cywilnego, w sposób unikatowy łączącym dorobek nauki z doświadczeniami praktyki sądowej.
269,09 zł
299,00 zł
Więcej
Prawa konsumenta. Komentarz
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Prawa konsumenta. Komentarz

Tomasz Czech
Wolters Kluwer Polska
Kompleksowa analiza przepisów ustawy o prawach konsumenta z uwzględnieniem powiązanych z nimi regulacji kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych.
199,00 zł
Więcej
Prawo i postępowanie upadłościowe osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Prawo i postępowanie upadłościowe osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej

Anna Hrycaj
Wolters Kluwer Polska
Pełny opis postępowań przewidzianych dla niewypłacalnej osoby fizycznej, która nie prowadzi działalności gospodarczej.
129,00 zł
Więcej
Upadłość konsumencka. Komentarz
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Upadłość konsumencka. Komentarz

Łukasz Lipowicz, Patryk Filipiak, Anna Hrycaj
Wolters Kluwer Polska
Publikacja przybliża przepisy regulujące postępowanie upadłościowe konsumenta, czyli osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej.
159,00 zł
Więcej
Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet
Promocja!
Promocja!

Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Katarzyna Pawlikowska, Marek Poleszak
CeDeWu
Celem publikacji „CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu" jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowania....
36,96 zł
42,00 zł
Więcej
Prawa konsumenta w teorii i praktyce
Promocja!
Promocja!

Prawa konsumenta w teorii i praktyce

Mariusz Fras, Monika Jagielska, Krzysztof Podgórski, Elżbieta Sługocka-Krup
C.H. Beck
Monografia omawia istotne problemy dotyczące praw konsumentów zarówno w aspekcie teoretycznym jak i praktycznym. Prawo do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, prawo do informacji i edukacji, prawo do ochrony interesów ekonomicznych, prawo do zrzeszania się i reprezentacji oraz prawo do efektywnego doch....
101,15 zł
119,00 zł
Więcej
Marketing Automation Revolution

Marketing Automation Revolution

Grzegorz Błażewicz
Wydawnictwo Naukowe PWN
Current technological revolution, immense Internet penetration, and mobile technologies resulted in a brand new type of consumer. This new consumer changed the manner of making purchasing decisions, but also leaves thousands of footprints on WWW pages, in mobile apps, maps, or transaction systems. A....
71,11 zł
79,00 zł
Więcej
Jakościowe metody badań marketingowych

Jakościowe metody badań marketingowych

Dominika Maison
Wydawnictwo Naukowe PWN
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym....
62,10 zł
69,00 zł
Więcej
Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw
Promocja!
Promocja!

Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw

Monika Zajkowska
CeDeWu
Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowac....
52,79 zł
60,00 zł
Więcej
Cywilnoprawne środki ochrony pacjenta jako konsumenta
Promocja!
Promocja!

Cywilnoprawne środki ochrony pacjenta jako konsumenta

Anna Wojtczyk
CeDeWu
Każdy człowiek był lub będzie pacjentem, co oznacza, że stanie się on elementem coraz bardziej konkurencyjnego i komercjalnego rynku usług medycznych. Prezentowane opracowanie to pierwsza w polskiej literaturze prawniczej publikacja odnosząca się do problematyki cywilnoprawnych środków ochrony pacje....
61,60 zł
70,00 zł
Więcej
Prawo konsumenta
Promocja!
Promocja!

Prawo konsumenta

Agnieszka Kaszok
Od.Nowa
Publikacja zawiera tekst jednolity ustaw: o prawach konsumenta, o kredycie konsumenckimi, o ochronie konkurencji i konsumentów. Zaletą książki jest jej praktyczny, poręczny format, przejrzysty układ graficzny i niska cena. Łatwą orientację w materiale umożliwia obszerny skorowidz. Zmiany, oczekujące....
10,32 zł
12,90 zł
Więcej
Prawne aspekty jakości towarów
Promocja!
Promocja!

Prawne aspekty jakości towarów

Gnela Bogusława, Paweł Dąbek, Bogusława Gnela, Piotr Kukuryk, Jacek Lachner, Jolanta Loran...
Wolters Kluwer Polska
W publikacji omówiono polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów.
27,20 zł
34,00 zł
Więcej
Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym
Promocja!
Promocja!

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

Bogusława Gnela
Wolters Kluwer Polska
W książce dokonano analizy regulacji umów konsumenckich nie tylko od strony konsumenta, jako słabszej strony tych umów, ale także od strony przedsiębiorcy. Wobec obowiązywania w polskim prawie zasady jedności prawa cywilnego zwrócono uwagę na podmiotowe rozbicie prawa umów i zgłoszono propozycje upo....
81,60 zł
102,00 zł
Więcej
Sprawy o ochronę indywidualnych interesów konsumentów w postępowaniu cywilnym
Promocja!
Promocja!

Sprawy o ochronę indywidualnych interesów konsumentów w postępowaniu cywilnym

Katarzyna Gajda-Roszczynialska
Wolters Kluwer Polska
W monografii omówiono m.in. pojęcie konsumenta w polskim i europejskim systemie prawnym, charakter prawny oraz rodzaje spraw o ochronę konsumentów, ze wskazaniem, które z nich mogą być rozpoznawane i rozstrzygane w postępowaniu cywilnym. Przedmiotem analizy są także relacje europejskiego prawa konsu....
68,00 zł
85,00 zł
Więcej
Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę