Facebook
Kategorie
Kategorie
Strefa Aplikanta
Promocja dnia

Sprzedaż konsumencka

Sprzedaż konsumencka regulowana jest przez przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży. Zgodnie z nimi do sprzedaży konsumenckiej dochodzi, gdy stronami umowy są konsument i  przedsiębiorca. Jej przedmiotem mogą być wyłącznie rzeczy ruchome. Do warunków sprzedaży konsumenckiej odnoszą się również w sposób szczegółowy przepisy ustawy o prawach konsumenta.

Prawna definicja konsumenta, zgodna z Kodeksem cywilnym, określa go jako osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnych nie będących bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Jeśli osoba fizyczna nabywa te określone dobra dochodzi do sprzedaży konsumenckiej. W jej ramach konsumentowi przysługuje swego rodzaju ochrona prawna – m. in. prawo do reklamacji zakupionego towaru, prawo do jego zwrotu czy czas szczególnej ochrony  towaru, w którym mogłyby ujawnić się jego wady.

Sprze...

Sprzedaż konsumencka regulowana jest przez przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży. Zgodnie z nimi do sprzedaży konsumenckiej dochodzi, gdy stronami umowy są konsument i  przedsiębiorca. Jej przedmiotem mogą być wyłącznie rzeczy ruchome. Do warunków sprzedaży konsumenckiej odnoszą się również w sposób szczegółowy przepisy ustawy o prawach konsumenta.

Prawna definicja konsumenta, zgodna z Kodeksem cywilnym, określa go jako osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnych nie będących bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Jeśli osoba fizyczna nabywa te określone dobra dochodzi do sprzedaży konsumenckiej. W jej ramach konsumentowi przysługuje swego rodzaju ochrona prawna – m. in. prawo do reklamacji zakupionego towaru, prawo do jego zwrotu czy czas szczególnej ochrony  towaru, w którym mogłyby ujawnić się jego wady.

Sprzedaż konsumencka narzuca również na sprzedawcę określone obowiązki, które powinien spełnić. W sposób szczególny związane są one z przekazaniem wszelkich niezbędnych informacji dotyczących sprzedawanych towarów lub usług, warunków ich sprzedaży i praw przysługujących konsumentowi po ich nabyciu.

RozwińZwiń
Sortuj:
Sposób wyświetlania:
Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Katarzyna Pawlikowska, Marek Poleszak
CeDeWu
Celem publikacji „CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu" jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowania....
37,80 zł
42,00 zł
Więcej
Zawód handlowiec Skuteczna sprzedaż bez manipulacji

Zawód handlowiec Skuteczna sprzedaż bez manipulacji

Mariusz Kędzierski, Andrzej Niemczyk
Helion
Mocno stań na obu handlowych nogach! Kariera w sprzedaży nie jest dla każdego. To praca trudna. Można rzec: elitarna. Wymaga bowiem od wykonującego ją człowieka predyspozycji, które często pozostają ze sobą w sprzeczności. Trzeba być równocześnie świetnym analitykiem — potrafiącym pracować z danymi,....
49,41 zł
54,90 zł
Więcej
Mała księga zamykania sprzedaży

Mała księga zamykania sprzedaży

Jeffrey Gitomer
Helion
Każdy sprzedawca wie (a jeśli nie wie, to szybko się przekona), jak trudnym i delikatnym momentem jest zamykanie sprzedaży. Każda transakcja zależy od specyficznych uwarunkowań, każdy klient zachowuje się nieco inaczej i wymaga indywidualnego podejścia. Konsekwencją niedostrzegania tych subtelności....
26,91 zł
29,90 zł
Więcej
Logistyczna obsługa klienta

Logistyczna obsługa klienta

Sabina Kauf, Agnieszka Tłuczak
Wydawnictwo Naukowe PWN
To pierwszy podręcznik, który koncentrując się jednocześnie na metodach gromadzenia i analizowania danych z pomiaru ilościowego oraz jakościowego w sposób kompleksowy przedstawia teoretyczne zagadnienia obsługi klienta. Jego zakres został dobrany pod kątem problemów występujących w praktyce zawodowe....
53,10 zł
59,00 zł
Więcej
140 sekretów Mistrza Sprzedaży

140 sekretów Mistrza Sprzedaży

Arkadiusz Bednarski
Helion
40 nowych sekretów! Przeczytaj, zapamiętaj i stosuj! Nie ma znaczenia, czy jesteś początkującym sprzedawcą czy doświadczonym weteranem — ta krótka, konkretna książka z pewnością Ci się przyda. Oto 137 sekretów mistrza sprzedaży. Twój niezbędnik, zbiór najlepszych wskazówek dla skutecznego handlowca.....
31,42 zł
34,90 zł
Więcej
Marketing

Marketing

Henryk Mruk
Wydawnictwo Naukowe PWN
Publikacja jest nowoczesnym źródłem wiedzy o marketingu w przedsiębiorstwie, opartym na wieloletnim doświadczeniu naukowym i biznesowym autora. Zawiera liczne i aktualne przykłady z działalności polskich i zagranicznych firm, co pozwala czytelnikowi lepiej zrozumieć istotę marketingu jako koncepcji....
53,10 zł
59,00 zł
Więcej
Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE

Michał Romanowski
C.H. Beck
Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy ją przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łączącego teorię (poglądy doktryny, elementy prawno porównawcze) i praktykę....
134,10 zł
149,00 zł
Więcej
Skuszeni

Skuszeni

Nir Eyal
Helion
Długie i częste wizyty na Facebooku, Twitterze czy YouTubie. Sprawdzanie poczty elektronicznej co kilka minut. Nieustanne zerkanie na ekran smartfona, który przywarł do Twoich rąk jak tatuaż. Gra, nad którą spędzasz codziennie wiele godzin... Kieruje Tobą wewnętrzna potrzeba odczuwania —czegokolwiek....
35,91 zł
39,90 zł
Więcej
Handel elektroniczny. Bariery prawne

Handel elektroniczny. Bariery prawne

Dominik Lubasz
Wolters Kluwer Polska
?Monografia [?] Handel elektroniczny. Bariery prawne stanowi oryginalne opracowanie naukowe, które w sposób kompleksowy przedstawia zagadnienia związane z handlem elektronicznym. Autor z powodzeniem omawia zarówno zagadnienia techniczne (informatyczne), ekonomiczne i w końcu prawne związane z e-comm....
89,10 zł
99,00 zł
Więcej
Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym
Promocja!
Promocja!

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

Bogusława Gnela
Wolters Kluwer Polska
W książce dokonano analizy regulacji umów konsumenckich nie tylko od strony konsumenta, jako słabszej strony tych umów, ale także od strony przedsiębiorcy. Wobec obowiązywania w polskim prawie zasady jedności prawa cywilnego zwrócono uwagę na podmiotowe rozbicie prawa umów i zgłoszono propozycje upo....
86,70 zł
102,00 zł
Więcej
Reklama. Aspekty prawne
Promocja!
Promocja!

Reklama. Aspekty prawne

Monika Namysłowska
Wolters Kluwer Polska
W publikacji w kompleksowy sposób przedstawiono istotne w praktyce i dyskusyjne aspekty prawa reklamy, w tym zagadnienia z zakresu zwalczania nieuczciwej reklamy, reklamy wybranych towarów i usług, reklamy w mediach, ochrony własności intelektualnej i dóbr osobistych w reklamie, dochodzenia roszczeń....
72,25 zł
85,00 zł
Więcej
Oświadczenia i zapewnienia w umowie sprzedaży udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością (w świetle zasady swobody umów)

Oświadczenia i zapewnienia w umowie sprzedaży udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością (w świetle zasady swobody umów)

Beata Gessel-Kalinowska-vel-Kalisz
Wolters Kluwer Polska
"Prezentowane opracowanie jest analizą jednego ze standardowych elementów umowy sprzedaży udziałów, znanego w praktyce pod nazwą oświadczeń i zapewnień..."
94,50 zł
105,00 zł
Więcej
Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

Ewa Habryn
Celem niniejszej książki jest porównanie poziomu ochrony konsumenta na gruncie nowej ustawy z ochroną gwarantowaną dotychczas przez rękojmię za wady rzeczy, uregulowaną w Kodeksie cywilnym.
65,70 zł
73,00 zł
Więcej
Naruszenie obowiązków informacyjnych banków w prawie umów konsumenckich

Naruszenie obowiązków informacyjnych banków w prawie umów konsumenckich

Edyta Rutkowska-Tomaszewska
Wolters Kluwer Polska
Publikacja stanowi pierwszą na rynku pozycję, która w sposób kompeksowy prezentuje niezwykle aktualną problematykę obowiązków informacyjnych nakładanych na banki w zakresie świadczenia usług bankowych.
56,70 zł
63,00 zł
Więcej
Ustawa o sprzedaży konsumenckiej. Komentarz

Ustawa o sprzedaży konsumenckiej. Komentarz

Marlena Pecyna
Wolters Kluwer Polska
Drugie wydanie komentarza do ustawy o sprzedaży konsumenckiej stanowi rozwinięcie i uzupełnienie poglądów prezentowanych przez autorkę w wydaniu pierwszym.
72,27 zł
80,30 zł
Więcej