Sprzedaż konsumencka
Sprzedaż konsumencka regulowana jest przez przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży. Zgodnie z nimi do sprzedaży konsumenckiej dochodzi, gdy stronami umowy są konsument i przedsiębiorca. Jej przedmiotem mogą być wyłącznie rzeczy ruchome. Do warunków sprzedaży konsumenckiej odnoszą się również w sposób szczegółowy przepisy ustawy o prawach konsumenta.
Prawna definicja konsumenta, zgodna z Kodeksem cywilnym, określa go jako osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnych nie będących bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Jeśli osoba fizyczna nabywa te określone dobra dochodzi do sprzedaży konsumenckiej. W jej ramach konsumentowi przysługuje swego rodzaju ochrona prawna – m. in. prawo do reklamacji zakupionego towaru, prawo do jego zwrotu czy czas szczególnej ochrony towaru, w którym mogłyby ujawnić się jego wady.
Sprze...
Sprzedaż konsumencka regulowana jest przez przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży. Zgodnie z nimi do sprzedaży konsumenckiej dochodzi, gdy stronami umowy są konsument i przedsiębiorca. Jej przedmiotem mogą być wyłącznie rzeczy ruchome. Do warunków sprzedaży konsumenckiej odnoszą się również w sposób szczegółowy przepisy ustawy o prawach konsumenta.
Prawna definicja konsumenta, zgodna z Kodeksem cywilnym, określa go jako osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnych nie będących bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Jeśli osoba fizyczna nabywa te określone dobra dochodzi do sprzedaży konsumenckiej. W jej ramach konsumentowi przysługuje swego rodzaju ochrona prawna – m. in. prawo do reklamacji zakupionego towaru, prawo do jego zwrotu czy czas szczególnej ochrony towaru, w którym mogłyby ujawnić się jego wady.
Sprzedaż konsumencka narzuca również na sprzedawcę określone obowiązki, które powinien spełnić. W sposób szczególny związane są one z przekazaniem wszelkich niezbędnych informacji dotyczących sprzedawanych towarów lub usług, warunków ich sprzedaży i praw przysługujących konsumentowi po ich nabyciu.

Logistyczna obsługa klienta

Zawód handlowiec Skuteczna sprzedaż bez manipulacji

Mała księga zamykania sprzedaży

Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Marketing

140 sekretów Mistrza Sprzedaży

Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE

Skuszeni

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

Reklama. Aspekty prawne

Oświadczenia i zapewnienia w umowie sprzedaży udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością (w świetle zasady swobody umów)

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

Naruszenie obowiązków informacyjnych banków w prawie umów konsumenckich
