Facebook
Kategorie
Kategorie MENU
Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.
Strefa Zniżek

Czyny nieuczciwej konkurencji - definicja

W myśl ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami. Działanie to musi zagrażać lub naruszać interes innego przedsiębiorcy lub klienta.

Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności:

  • wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa,
  • fałszywe oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług,
  • wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług,
  • naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
  • naśladownictwo produktów,
  • pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
  • utrudnianie dostępu do rynku,
  • przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,
  • <...

W myśl ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami. Działanie to musi zagrażać lub naruszać interes innego przedsiębiorcy lub klienta.

Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności:

  • wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa,
  • fałszywe oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług,
  • wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług,
  • naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
  • naśladownictwo produktów,
  • pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
  • utrudnianie dostępu do rynku,
  • przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,
  • nieuczciwa reklama.

Działanie sprzecznie z prawem lub dobrymi obyczajami świadczy o bezprawności sprawcy. Pojęcie „dobre obyczaje” nie jest zdefiniowane ani jasne. Przyjmuje się, że dobre obyczaje w obrocie gospodarczym to coś w rodzaju zasad współżycia społecznego w działalności gospodarczej. Działalność sprawcy musi również zagrażać lub naruszać interes przedsiębiorcy lub klienta.

RozwińZwiń
Sortuj:
Sposób wyświetlania:
Przestępczość gospodarcza
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Przestępczość gospodarcza

Paweł Łabuz, Irena Malinowska, Mariusz Michalski, Tomasz Safjański
C.H. Beck
Publikacja ma na celu przedstawienie i wyjaśnienie cennych oraz praktycznych zagadnień z zakresu przestępczości gospodarczej, która w dzisiejszych czasach przybiera różnorodne formy i wykazuje się dużą zmiennością. Publikacja pozwoli zapoznać się nie tylko z taktyką przestępczą sprawcy działającego....
116,10 zł
129,00 zł
Więcej
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz
Promocja!
Darmowa dostawa - 0 zł!
Promocja!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz

Ewa Nowińska, Krystyna Szczepanowska-Kozłowska
Wolters Kluwer Polska
W komentarzu znajdziesz rozwiązanie problemów budzących największe wątpliwości w praktyce stosowania prawa i orzecznictwie sądowym.
279,20 zł
349,00 zł
Więcej
Nieuczciwa konkurencja w prawie prywatnym międzynarodowym
Promocja!
Darmowa dostawa - 0 zł!
Promocja!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Nieuczciwa konkurencja w prawie prywatnym międzynarodowym

Edyta Figura-Góralczyk
Wolters Kluwer Polska
Publikacja zawiera całościowe omówienie kolizyjnoprawnej problematyki nieuczciwej konkurencji. Udziela odpowiedzi na pytania, z którymi muszą zmierzyć się osoby, zajmujące się nieuczciwą konkurencją w środowisku międzynarodowym.
159,20 zł
199,00 zł
Więcej
Prawo własności przemysłowej Tom 14C
Darmowa dostawa - 0 zł!
Darmowa dostawa - 0 zł!

Prawo własności przemysłowej Tom 14C

Ryszard Skubisz
C.H. Beck
Prawo własności przemysłowej –ze względu na obszerność, rozległość omawianej tematyki i stopień skomplikowania poruszanych w nim zagadnień – jest przedmiotem analizy trzech tomów Systemu Prawa Prywatnego – Tomu 14A, 14B i 14C. Tom 14C z serii Systemu Prawa Prywatnego jest poświęcony szczególnym zaga....
359,10 zł
399,00 zł
Więcej
Prawo dla twórców internetowych

Prawo dla twórców internetowych

Agnieszka Witońska-Pakulska
Helion
Świadomy praw i obowiązków blogera i vlogera... ... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr? Pr....
31,42 zł
34,90 zł
Więcej
Odpowiedzialność karna za przestępstwo kopiowania zewnętrznej postaci produktu

Odpowiedzialność karna za przestępstwo kopiowania zewnętrznej postaci produktu

Dagmara Milewicz-Bednarska
C.H. Beck
Zagadnieniu kopiowania zewnętrznej postaci produktu dotychczas w polskiej nauce prawa karnego nie poświęcono zbyt wiele uwagi. Niniejsza monografia jest pierwszym opracowaniem w literaturze prawniczej, które w tak szerokim zakresie porusza kwestie związane z tym tematem.Praca prezentuje badania ak....
89,10 zł
99,00 zł
Więcej
Prawne aspekty jakości towarów
Promocja!
Promocja!

Prawne aspekty jakości towarów

Gnela Bogusława, Paweł Dąbek, Bogusława Gnela, Piotr Kukuryk, Jacek Lachner, Jolanta Loran...
Wolters Kluwer Polska
W publikacji omówiono polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów.
27,20 zł
34,00 zł
Więcej
Prawna ochrona formatów telewizyjnych
Promocja!
Promocja!

Prawna ochrona formatów telewizyjnych

Zbigniew Pinkalski
Wolters Kluwer Polska
Książka przeznaczona jest dla producentów audycji telewizyjnych, menedżerów w firmach zajmujących się ich produkcją albo licencjonowaniem i autorów scenariuszy lub pomysłów na nie.
68,00 zł
85,00 zł
Więcej
Studia i Analizy Sądu Najwyższego. TOM IV

Studia i Analizy Sądu Najwyższego. TOM IV

Krzysztof Ślebzak
Wolters Kluwer Polska
Seria wydawnicza "Studia i Analizy Sądu Najwyższego" ma na celu prezentację opracowań przygotowanych w ramach działalności Biura Studiów i Analiz Sądu Najwyższego ...
59,22 zł
63,00 zł
Więcej