Znaki towarowe
Znak towarowy to praktycznie każde oznaczenie, które da się przedstawić w formie graficznej, o ile znak ten nadaje się do odróżnienia produktów jednej marki od drugiej. Znak towarowy może podlegać ochronie prawnej, jeżeli zostanie on zarejestrowany w odpowiednim urzędzie ds. własności przemysłowej, a więc Urzędzie Patentowym RP. Prawny okres ochronny na znak towarowy wynosi 10 lat, z możliwością jego przedłużenia. Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi zagadnienia związane z ochroną prawną znaków towarowych są: ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej oraz Rozporządzenie PRM z dnia 8 lipca 2002 r. w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych. Uzyskanie prawa ochronnego zobowiązuje wyłącznie do używania znaku towarowego w sposób zarobkowy lub zawodowy na określonym obszarze.

Prawo własności przemysłowej Tom 14C

Prawo własności przemysłowej System Prawa Prywatnego Tom 14 B

Prawo dla twórców internetowych

Własność intelektualna w działalności gospodarczej

Prawnokarna ochrona znaków towarowych

Domena internetowa jako przedmiot polubownego rozstrzygania sporów

Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne

Nazwisko jako przedmiot ochrony w prawie polskim

Prawo do wynagrodzenia za pracownicze projekty wynalazcze w prawie polskim

Odpowiedzialność majątkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego

Ochrona znaków towarowych przed naruszeniami w internecie
