Źródła prawa pracy
Źródła prawa pracy to różnorodne akty normatywne, które określają prawa i obowiązki pracowników i pracodawców względem siebie. Źródła prawa pracy są regulowane i specyfikowane przez Kodeks pracy (szczególnie art. 9). Do nadrzędnych i podstawowych należą: Kodeks pracy, przepisy innych ustaw i akty wykonawcze tych ustaw. Innymi źródłami prawa pracy są porozumienia zbiorowe oparte na ustawie, zbiorowe układy pracy oraz statuty i regulaminy.
W szerszym ujęciu źródłami prawa pracy są również ustawa zasadnicza oraz ratyfikowane umowy międzynarodowe.
Akty prawne, o których mowa, podlegają hierarchizacji ważności – niższy rangą nie może być sprzeczny z nadrzędnym.

Prawo ochrony pracy - współczesność i perspektywy rozwoju

Prawo pracy

Prawo pracy

Prawo pracy

Prawo pracy. Diagramy

Powszechne a szczególne prawo pracy

Statut szkoły wyższej jako źródło prawa pracy

Wolność pracy i władza

Kodeks pracy. Wybór orzecznictwa

Zakładowy dialog społeczny

Polskie prawo pracy

Status służb mundurowych i funkcjonariuszy w nich zatrudnionych

Związkowe przedstawicielstwo pracowników zakładu pracy

Wybór jako podstawa nawiązania stosunku pracy z pracownikami samorządowymi
