Komunikacja interpersonalna
Komunikacja interpersonalna to podstawowe narzędzie pozwalające na budowanie i podtrzymywanie relacji społecznych. Polega na wymianie komunikatów między co najmniej dwiema osobami. Na komunikację składa się szereg aktów mowy, za pomocą których, mówiący przekazuje słuchaczowi określony komunikat. Komunikacja umożliwia wymianę myśli, pomysłów czy obserwacji. Dzięki niej ostrzegamy siebie nawzajem o potencjalnym zagrożeniu, prowadzimy konflikty i budujemy sojusze. Każdy z nas posiada predyspozycje i umiejętności w tym zakresie, ale dzięki doświadczeniu oraz procesom uczenia się rozwijamy zakres swoich kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Sposób w jaki komunikujemy ma wpływ na nasze relacje, życie prywatne i zawodowe. Wyróżniamy komunikację werbalną i pozawerbalną.
Każdy akt komunikacji jest procesem i składa się z takich elementów jak: konte...
Komunikacja interpersonalna to podstawowe narzędzie pozwalające na budowanie i podtrzymywanie relacji społecznych. Polega na wymianie komunikatów między co najmniej dwiema osobami. Na komunikację składa się szereg aktów mowy, za pomocą których, mówiący przekazuje słuchaczowi określony komunikat. Komunikacja umożliwia wymianę myśli, pomysłów czy obserwacji. Dzięki niej ostrzegamy siebie nawzajem o potencjalnym zagrożeniu, prowadzimy konflikty i budujemy sojusze. Każdy z nas posiada predyspozycje i umiejętności w tym zakresie, ale dzięki doświadczeniu oraz procesom uczenia się rozwijamy zakres swoich kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Sposób w jaki komunikujemy ma wpływ na nasze relacje, życie prywatne i zawodowe. Wyróżniamy komunikację werbalną i pozawerbalną.
Każdy akt komunikacji jest procesem i składa się z takich elementów jak: kontekst, język używany, symbole. Wysyłając różne komunikaty, jesteśmy różnie interpretowani przez otoczenie. Istotnym jest, aby sposób komunikacji był dostosowany do odbiorcy.
Każdy w procesie komunikacyjnym ma swój sposób kodowania i odkodowywania przekazu, dlatego tak duży wpływ na cały proces mają indywidualne cechy i umiejętności. Dzięki tym różnicom akt komunikacji jest kreatywny i często trudny do przewidzenia. Skuteczność komunikacji zależy również od tego, w jakim stopniu uczestnicy posługują się tymi samymi symbolami.

Komunikowanie w oświacie

Mediacje. Teoria i praktyka

Nie nauczysz dziecka jazdy na rowerze podczas prelekcji

Ojcowie Kościoła a pedagogika

Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet

Mała księga zamykania sprzedaży

Psychologia dla trenerów

Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 5 Człowiek i jego środowisko

Psychologia nauczania

Kultura biznesu Normy i formy

Analiza konwersacji dyskursu i dokumentów

Komunikowanie polityczne i publiczne

Złudzenia, które pozwalają żyć

Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 5 Człowiek i jego środowisko

Mosty zamiast murów

Psychologia relacji czyli jak budować świadome związki z partnerem, dziećmi i rodzicami

Nieśmiałość

Miłość, władza i manipulacja w bliskich związkach

Skutecznie zarządzanie projektami a kompetencje interpersonalne

Projekt doskonały.

Człowiek istota społeczna

Daruj sobie

Psychologia poznawcza z płytą CD

Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem

Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych

Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie

Pamiętnik Adwokata

Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem

Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne

Nauczyciel, trener, coach

Aktywne ćwiczenia szkoleniowe. Uczenie przez doświadczanie
