Motywowanie pracowników
Motywowanie pracowników jest jedną z funkcji zarządzania, procesem, który ma na celu taką zmianę zachowań pracowników, by ci przyczyniali się do osiągania wyznaczonych przez przedsiębiorstwo/instytucję celów. Motywacja związana jest ze sposobem myślenia, potrzebami, emocjami pracownika oraz czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, którym podlega. To kształtowanie przekonań, które kierunkują jego zaangażowanie i aktywność. Działanie systemu motywacyjnego, ze względu na źródło motywacji, można podzielić na trzy grupy:
- motywacja indywidualna,
- motywacja wzajemna pracowników,
- motywacja firmy.
Proces motywacji zaczyna się od zwrócenia uwagi na podstawowe potrzeby pracownika, bez których zaspokojenia proces motywacyjny będzie nieskuteczny lub mało efektywny.

Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników

Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2 Motywacja i uczenie się

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania

Podstawy zarządzania organizacjami

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2. Motywacja i uczenie się

Motywacja pracownika a satysfakcja i lojalność klienta

Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach Wskazówki dla przedsiębiorców zarządzają

Zarządzanie w organizacjach sektora publicznego

Marketing usług zdrowotnych

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zarządzanie dla bystrzaków

Podstawy zarządzania operacyjnego
